آموزش بسته بندی کادو

هدیه دادن بهانه‌ای مرسوم برای قدردانی و تقدیر از فردیست که به او علاقه داریم. یکی از مهمترین جنبه‌های کادو دادن، نحوه بسته بندی هدیه است. شاید عجیب به نظر برسد، اما نحوه و شکل بسته‌بندی می‌تواند هیجان فرد را برای باز کردن کادویی دو چندان کند. بسته‌بندی  بخش مهمی از تجربه دریافت هدیه محسوب می‌شود.

بسته بندی هدیه نیاز به خلاقیت دارد که می‌توانید آن را به صورت ساده انجام دهید یا اینکه با چاشنی عشق و هیجان، رنگ و لعاب متفاوتی به آن ببخشید. از اهمیت کادو پیچی، هر چقدر بگوییم، کم گفته‌ایم؛ زیرا به گیرنده هدیه حس القا می‌کند و به او نشان می‌دهد که شما برای ارائه هدیه کار و تلاش کرده‌اید.

فرقی نمی‌کند بسته بندی هدیه تولد باشد یا سالگرد ازدواج یا هر مناسبت دیگری، نحوه بسته‌بندی می‌تواند آن را از یک کادویی معمولی به عالی تبدیل کند. در این مطلب از ستا دیزاین قصد داریم به بیان آموزش بسته بندی هدیه و ایده‌های کاربردی برای کادو کردن بپردازیم. در اینجا یاد می‌گیرید تا چگونه با استفاده از تکنیک‌های گوناگون به کادویی‌های خود حس متفاوت ببخشید. با همراه شوید.

چرا بسته بندی در جذابیت بیشتر کادو تاثیر دارد؟

بسته بندی هدیه نقش مهمی در جذابیت کلی آن دارد؛ زیرا زمینه را برای کسب متفاوت تجربه برای فرد گیرنده فراهم می‌کند. هنگامی که یک هدیه به خوبی بسته‌بندی یا کادوپیچ می‌شود، حس هیجان را در او بر می‌انگیزد و لحظه‌ای خاطره‌انگیز را برای او می‌سازد. از سوی دیگر، اگر یک هدیه به خوبی بسته‌بندی نشود یا عجله‌ای و خالی نبودن عرضه کادو شود، می‌تواند از خاص بودن کادویی بکاهد و در مقابل احساس کم یا بی‌ارزشی را در فرد به وجود آورد.

جالب است بدانید که بسته‌بندی مناسب، می‌تواند جذابیت هدیه را چندین برابر کند و حتی تلاش‌های شما را برای قدردانی و خوشحال کردن به فرد مقابل نشان دهد. اینکه شما با استفاده از ایده بسته بندی کادو و زمان گذاشتن، سعی دارید به او نشان دهید که چقدر وجود برای شما ارزشمند است.

همین کار به ظاهر ساده می‌تواند باعث تقویت ارتباط بین افراد می‌شود. به طور کلی، بسته‌بندی عامل مهمی در جذابیت یک هدیه است و انتخاب بسته‌بندی مناسب نیز می‌تواند تفاوت زیادی در تاثیر کلی هدیه ایجاد کند.

آموزش بسته بندی کادو

بسته بندی هدیه یک حرکت مهربانانه است که می‌تواند هدیه معمولی را به یک خاص و البته یک روز و تجربه ویژه تبدیل کند. اگر به دنبال آموزش بسته بندی هدیه تولد می‌گردید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر یک پک حرفه‌ای برای کادویی خود آماده کنید و به طرف مقابل خود نشان دهید که چقدر به او علاقه دارید.

آموزش بسته بندی کادو

اگر تمام نکاتی را که در ادامه اشاره می‌کنیم، از جمله چین‌ها و برش‌ها را درست انجام دهید، بسته‌بندی یک هدیه آسان است. در انتها هم می‌توانید با تزئین کردن پک کادو با پاپیون و خرده‌های کاغذ جلوه متفاوتی به جعبه کادویی خود ببخشید. حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وسایل مورد نیاز یعنی هدیه، کاغذ کادویی و چسب را آماده کنید.

مرحله اول ایده بسته بندی هدیه

  • سپس روی سطح صاف مثل اوپن را دستمال بکشید و مطمئن شوید که هیچ چیزی روی سطح نیست که روی کاغذ کادویی را لکه‌دار کند.
  • اگر کادویی شما از نوع اقلام شکننده مثل ماگ، مجسمه یا فرنچ پرس است، بهتر است که آن را داخل جعبه قرار دهید و سپس کادو کنید.
  • کاغذ را به اندازه مناسب جعبه خود ببرید. کاغذ را رو به پایین به شکل پرتره قرار دهید و آن را در امتداد طولانی‌ترین ضلع از وسط تا کنید.

مرحله دوم ایده بسته بندی هدیه

  • جعبه را روی کاغذ با چسب محکم کنید. در اینجا باید چشمی تخمین بزنید که برای کادو کردن بخشی از جعبه که هنوز پوشانده نشده است، چقدر کاغذ نیاز دارید. سپس کاغذ کادویی را برش دهید. سعی کنید برش‌های بلند بزنید و تا جای ممکن یکنواخت ببرید. اگر هم بخشی ناهموار شد، بهتر است آن بخش را به قسمت پایین جعبه انتقال دهید.

مرحله سوم ایده بسته بندی هدیه

  • کاغذ را باز کنید و با انگشت شست به فاصله یک سوم از روی لبه کاغذ را تا بزنید. کاغذ را فشار دهید تا اولین پلیسه درست شود، به اندازه 2.5 سانتی‌متر در هر اینچ تا کنید و آن را ادامه دهید. کاغذ را بلند کنید و زیر آن بچسبانید تا پلیسه بعدی هم ایجاد شود (برای مطابقت با اولی). همچنان مانند قبل فشار دهید، تا کنید و چین بزنید.
  • کاغذ را باز و مراحل را دوباره تکرار کنید تا جایی که به همان اندازه کاغذ پلیسه‌ای داشته باشید که به طور منظم در سراسر جعبه قرار می‌گیرد.

مرحله چهارم ایده بسته بندی هدیه

  • کاغذ را به سمت راست بچرخانید و پلیسه ایجاد شده را در جای خود بچسبانید.

مرحله پنجم ایده بسته بندی کادو

کاغذ را بردارید و آن را در سمت راست بالای جعبه قرار دهید. وقتی پلیسه‌های ایجاد شده شما صاف و مرکزی هستند، لبه‌های آن را تا بزنید و سپس جعبه و کاغذ را برگردانید.

مرحله ششم ایده بسته بندی کادو

  • حالا، شروع به پیچیدن جعبه کنید، مطمئن شوید که موقعیت آن روی پلیسه‌ها تغییر نکرده است. لبه بلند کاغذ را به سمت خود بیاورید و این کاغذ را با یک چین در جایی که روی نزدیکترین لبه جعبه شما قرار دارد علامت بزنید. سپس روی کاغذ روی همان پلیسه تا بزنید و نوار دو طرفه بچسبانید.

مرحله هفتم بسته‌بندی کادویی

  • حالا طرفین را انجام دهید. جعبه را برگردانید و پلیسه‌هایی در لایه بالایی ایجاد کنید. کاغذ را به سمت پایین و انگشتان خود را به سمت گوشه‌ها فشار دهید و در حین حرکت کاغذ را تا کنید.

مرحله هشتم ایده بسته بندی هدیه

کاغذ تا شده بیرونی را به وسط ببرید، به طوری که در کنار جعبه محکم شود.

مرحله اول آموزش بسته بندی کادو

  • مقداری نوار چسب دو طرفه ببرید و بخش تا شده را به پایین بچسبانید.

مرحله دهم آموزش بسته بندی کادو

  • اکنون بسته بندی هدیه شما به پایان رسیده است و می‌توانید با اکسسوری‌های دلخواه مثل روبان و ریسمان روی آن را تزئین کنید.

مرحله پایانی آموزش بسته بندی کادویی

 7 ایده جذاب برای بسته بندی هدیه

اگر همین الان با این سوال مواجه هستید که چطور هدیه را کادو کنیم؟ می‌توانید از ایده‌های زیر که در ادامه اشاره کرده‌ایم، بهره‌مند شوید:

ایده جذاب برای بسته بندی هدیه

  1. بسته بندی هدیه با کاغذ کادو کاهی

یکی از ایده‌های پیشنهادی ما که ارزان و مینیمال است، استفاده از کاغذ کاهی و ریسمان همراه با گل است. برای این ایده بسته بندی هدیه نیازی نیست که کار عجیب و غریبی انجام دهید و به کاغذ کادویی کاهی، چسب و ریسمان نیاز دارید.

1.	بسته بندی هدیه با کاغذ کادو کاهی

  1. استفاده از پارچه‌های بسته‌بندی

اگر به دنبال ایده بسته بندی هدیه کوچک هستید، می‌توانید از پارچه‌های بسته‌بندی استفاده کنید. این ایده علاوه بر متفاوت و خاص بودن، دوستدار محیط زیست است و از استفاده بی‌مورد از کاغذ جلوگیری می‌کند.

  1. از برگ درخت کاج یا تکه‌های کوچک چوب استفاده کنید

ایده پیشنهادی دیگر ما برای بسته بندی هدیه استفاده از برگ سبز درخت کاج یا تکه‌های کوچک چوب است. این ایده برای افرادی که برای شما خاص هستند، می‌تواند مناسب باشد و آن‌ها را شگفت‌زده کند.

از برگ درخت کاج یا تکه‌های کوچک چوب استفاده کنید

  1. از کارت پستال به همراه ریسمان ظریف استفاده کنید

شاید بسته بندی هدیه با کاغذ کادو خیلی معمولی به نظر برسد، اما زمانی که روی کاغذ کادویی را با یک کارت پستال زیبا به همراه ریسمان ظریف تزئین می‌کنید، ارزش هدیه شما چندبرابر خواهد شد.

  1. نقاشی کنید

همیشه قرار نیست ایده بسته بندی کادو با روبان واقعی باشد، می‌توانید با کادوپیچ کردن هدیه خود در کاغذ ساده، شکل روبان را روی آن بکشید. هر چند این ایده ساده به نظر می‌رسد، اما نشان‌دهنده خلاقیت شماست که به فرد مقابل ثابت می‌کند شما برای او ارزش قائل هستید.

  1. از گونی کاغذی استفاده کنید

یک ایده مناسب برای بسته بندی هدیه کوچک است. مثلا اگر هدیه شما چند عدد کوکی و شکلات است، می‌توانید با قرار دادن در  داخل گونی کاغذی آن را هیجان‌انگیز و متفاوت جلوه دهید. جالب است بدانید که این گونی کاغذی را خودتان هم می‌توانید درست کنید.

  1. روی بسته بندی هدیه اشکال مینیاتوری قرار دهید

مثلا اگر زمستان است و به مناسبت کریسمس قصد دارید به عزیزان خود کادو دهید، یک ایده بسته بندی کادو پیشنهادی ما استفاده از اشکال مینیاتوری مثل بابانوئل با درخت کریسمس روی کاغذ کادو است.

روی بسته بندی هدیه اشکال مینیاتوری قرار دهید

جمع بندی

در اینجا سعی کردیم که به آموزش بسته بندی کادو بپردازیم و ایده‌های کاربردی و ارزان را معرفی کنیم. آنچه که می‌تواند ارزش هدیه دادن را بیشتر کند و به فرد گیرنده احساس واقعی شما را نشان دهد، بسته بندی هدیه است. بهتر است به جای خرید هدیه گران‌قیمت، روی بسته‌بندی کادو تمرکز کنید و با ایده‌های خلاقانه کادویی خود را زیباتر کنید و یک تجربه متفاوت برای فرد مقابل خود بسازید. تیم ستا دیزاین امیدوار است که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با استفاده از ایده‌های بیان شده در این مطلب کادویی خود را زیباتر کنید.

سوالات متداول:

چگونه بسته بندی هدیه کتاب را انجام دهیم؟

برای بسته بندی هدیه کتاب می‌توانید از ایده کاغذ کاهی همراه با ریسمان که در طول مقاله ستا دیزاین توضیح داده شده، استفاده کنید.

چگونه هدیه را زیبا کادو کنیم

برای آنکه هدیه خود را زیبا کادو کنید، بهتر است از اکسسوری‌های مختلف مثل روبان یا شکل‌های مینیاتوری برای روی کاغذ کادو استفاده کنید.

برای بسته بندی هدیه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای کادوپیچ کردن هدیه نیاز به متریالی مثل کاغذ کادو، جعبه، چسب، قیچی و اکسسوری دارید.

آیا ایده بسته بندی کادو دوستدار محیط زیست هم وجود دارد؟

بله، برای اینکه به محیط زیست آسیب نرسانید می‌توانید از ایده بسته بندی کادویی با پارچه استفاده کنید. یعنی هدیه خود را داخل یک پارچه زیبا بپیچید.

 

نوشتن دیدگاه

امتیاز شما:

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.
SetaDesignLogo
SetaDesignLogo
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.