انواع چراغ خواب را بشناسید تا خواب شبانه آرامی داشته باشید

 آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که قرار دادن یک چراغ خواب با نور ملایم در کنار تخت و اتاق چقدر می‌تواند روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد؟! این وسیله کاربردی که معمولا قیمت آنچنان گرانی ندارد و می‌تواند شما را از قرار دادن در یک محیط تاریک نجات دهد.

معمولا برخی عادت دارند که در طول شب برای نوشیدن آب از اتاق خواب خود خارج شوند، در این مواقع یک چراغ با نور ملایم بسیار کاربردی خواهد بود. اگر شما جزء افرادی هستید که چند وقتی به دنبال یک چراغ خواب سه بعدی جذاب می‌گردید، پیش از انتخاب پیشنهاد می‌کنیم که انواع آن را بشناسید و سپس دست به انتخاب بزنید.

چراغ رومیزی

تصویر چراغ رومیزی

این مدل از چراغ مخصوص خواب برای کسانی مناسب است که همیشه به دنبال طرح‌های ساده هستند. هالوژن‌های رومیزی معمولا با یک لامپ و کلاهک طراحی می‌شوند. این مورد بیشتر مناسب افرادیست که عادت دارند پیش از خواب مطالعه کنند یا در گوشی همراه خود به تماشای فیلم و سریال بپردازند.

به هر حال این دست از چراغ خواب‌ها طراحی خاصی ندارند و برای آنکه شخص در تاریکی مطلق قرار نگیرد، کاربرد دارند.

چراغ خواب دیواری

تصویر چراغ خواب دیواری

اغلب اوقات افرادی که دوست دارند میز کنار تخت‌شان خالی باشد تا بتوانند ابزارهای مورد نیاز مثل گوشی همراه و کتاب روی آن قرار دهند، به سراغ چراغ‌های دیواری برای اتاق خواب می‌روند. ناگفته نماند که این مورد یک گزینه عالی برای این دست از افراد محسوب می‌شود.

به طور معمول کسانی که برای فرزندان‌شان در اتاق خواب تخت دو طبقه قرار می‌دهند از چراغ‌های دیواری بیشتر استقبال می‌کنند.

چراغ خواب سه‌بعدی

تصویر چراغ خواب سه بعدی و لایت باکس ستادیزاین

شاید با دیدن کلمه لایت باکس به این موضوع فکر کنید که این نوع بیشتر برای عکاسی مناسب است، اما ما از نوعی چراغ خواب‌های سه‌بعدی صحبت می‌کنیم که چندین کاربرد دارد. این محصول با توجه به اینکه با فریم چوبی ساخته شده و فضای داخلی آن با چراغ و لامپ‌های رنگی تزیین شده، می‌تواند به عنوان یک چراغ مطالعه و روشنایی در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرد.

جالب است بدانید که افراد با سلیقه متفاوت می‌توانند تصمیم بگیرند که آن را در کنار تخت قرار دهند یا روی دیوار. بنابراین این محصول هم به صورت دیواری و هم به صورت ایستاده در کنار تخت کاربرد دارد.

نور چراغ آن به گونه‌ای تعبیه شده که نه تنها به چشم آسیب نمی‌رساند، بلکه آرامش‌بخش است و افراد می‌توانند یک خواب آرام را تجربه کنند.

برای خرید آنلاین چراغ خواب سه‌بعدی و آشنایی با ویژگی‌های بیشتر آن روی به این صفحه بروید.

چراغ مخصوص مطالعه 

تصویر چراغ مخصوص مطالعه

برای کسانی که عادت به مطالعه پیش از خواب دارند، گزینه مناسبی خواهد بود. معمولا چراغ‌های مخصوص مطالعه به نحوی طراحی می‌شوند که نور آن‌ها به سمت پایین بتابد و به خاطر حالت بازویی می‌توانند روی دیوار کنار تخت نصب شوند. بازوی این نوع چراغ نیز به راحتی قابل تنظیم است و فرد به سمتی که بخواهد می‌تواند نور را تنظیم کند.

آباژور ایستاده

تصویر آباژور ایستاده

در صورتی که مایل باشید تا یک چراغ خواب با طرح نوستالژیک را در اتاق استراحت یا پذیرایی خود قرار دهید، آباژور ایستاده می‌تواند گزینه ایده‌آلی محسوب شود.

این سبک از چراغ، نور ثابت و مناسبی را ساطع می‌کند و با توجه طراحی ظریفی که دارد، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. از طرفی هم با توجه به ارتفاعی که دارد، می‌تواند به عنوان چراغ مطالعه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

چراغ مطالعه و خواب بانکر (Banker)

تصویر چراغ خواب بانکر

نوع دیگری از چراغ خواب سه بعدی که شاید کمتر نامش را شنیده باشید، چراغ مخصوص بانکر است. امکان دارد برخی از چراغ بانکر برای اتاق خواب استفاده کنند، اما کاربرد آن بیشتر برای مطالعه است. 

کسانی هم که دوست دارند چراغ قابلیت تنظیم داشته باشد، بهتر است این سبک را انتخاب نکنند. اما برای مطالعه گزینه مناسبی به شمار می‌رود و عملکرد آن با آباژور و چراغ‌های هالوژن تفاوت دارد.

چراغ خواب قوس‌دار (Arched)

تصویر چراغ خواب قوس دار یا Arched

اغلب اوقات این گزینه به افرادی پیشنهاد می‌شود که مایلند چراغ مطالعه و خواب در بالای تاج تخت نصب شود. 

 چراغ‌های قوس‌دار علاوه بر مناسب بودن برای مطالعه نیز می‌توانند یک طراحی متفاوت به اتاق خواب بدهند. البته باید یادآوری کنیم که این نوع چراغ بیشتر سبک سنتی دارند و معمولا افرادی با سلیقه خاص به سراغ این سبک می‌روند.

چراغ گیره‌ای (Clip-On)

تصویر چراغ خواب گیره‌ای

در برخی موارد ممکن است شما بخواهید چراغ خواب را در میز کنار تخت گیره کنید تا میز کنار تخت شلوغ نشود. چراغ خواب گیره‌ای کار شما را آسان می‌کند و برای وصل کردن آن نیازی به درآوردن جعبه ابزار ندارید. این می‌تواند یک گزینه بسیار راحت و مفید باشد؛ زیرا خود مجهز به یک گیره است و می‌توانید آن در میز کناری متصل کنید.

چراغ کنار تخت

چراغ خواب کنار تخت

جایگزینی برای هالوژن‌های ایستاده است. این مورد برای افرادی که اهل مطالعه هستند، کاربرد دارد. زیرا میز کنار تخت شما را شفاف نگه می‌دارد و نور را برای مطالعه به سمت پایین ساطع می‌کند. 

پایان

زهرا احسانی

ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.
SetaDesignLogo
SetaDesignLogo
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.