15 ایده دکور شیک و ارزان برای خانه

یکی از دغدغه‌های بسیاری برای طراحی دکوراسیون خانه، قیمت گران هر وسیله دکوری است. بسیار پیش آمده که با افرادی مواجه شده‌ایم که به خاطر هزینه بالا از خیر دکور کردن خانه گذشته‌اند. اما ستادیزاین برای رفع این مساله، پیشنهاداتی را آماده کرده که تنها به کمی خلاقیت در کنار انتخاب‌های هوشمندانه نیاز دارد تا بتوانید با بودجه‌ای کم، دکور شیک و ارزان برای خانه خود تهیه کنید. این نکته را در کنج ذهن خود داشته باشید و مرور کنید که دکوراسیون مناسب نه تنها به زیبایی فضای خانه کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در محیط زندگی می‌شود.

بهره‌بردن از عناصر ساده و در دسترس که با رنگ‌های مناسب ترکیب شوند، علاوه بر استفاده بهینه از فضا، به ایجاد هارمونی در دکوراسیون داخلی کمک می‌کند. استفاده از دکوراسیون‌های دیواری دست‌ساز مثل دیوارآویز گرفته تا قرار دادن گیاهان آپارتمانی و تغییرات کوچک در چیدمان مبلمان، همگی می‌توانند بدون نیاز به هزینه‌های گزاف، جلوه‌ای جدید و خاص به فضای خانه شما ببخشند. در ادامه 15 ایده دکور شیک و ارزان برای خانه که پیشنهاد ویژه ما برای شماست را بخوانید.

نکات مهم برای انتخاب دکور شیک و ارزان برای خانه

برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون خانه، باید یکسری نکات را در نظر بگیریم. حالا که به دنبال ایده‌های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، این نکات را جدی بگیرید:

نکات مهم برای انتخاب دکور شیک و ارزان برای خانه

رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید

حتی اگر قصد دارید از وسایلی که در خانه دارید به عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای دکور خانه استفاده کنید، انتخاب رنگ‌های مناسب را در اولویت قرار دهید؛ زیرا انتخاب رنگ‌های هماهنگ و ایده‌آل با فضای خانه می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داشته باشد. رنگ‌های روشن و خنثی در کنار هم فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند، بدون آنکه نیاز باشد هزینه اضافی بپردازید.

روی نورپردازی تمرکز کنید

هر ایده دکور شیک و ارزان یا حتی گران‌قیمت بدون نورپردازی مناسب، جلوه زیبایی در طراحی داخلی خانه ندارد؛ زیرا نورپردازی می‌تواند ظاهر اتاق را بسازد یا برعکس خراب کند. از منابع نوری مختلف مثل نور طبیعی که از پنجره‌ها وارد فضا می‌شوند تا نورهای مصنوعی مثل لوستر و حتی چراغ خواب سه‌بعدی را به گونه‌ای تنظیم کنید که محیطی گرم و دلپذیر ایجاد شود.

نکات مهم برای انتخاب دکور شیک و ارزان برای خانه

به جزئیات توجه کنید

افزودن جزئیات هر چند کوچک مانند کوسن‌های رنگی، تابلوهای هنری، و گیاهان خانگی می‌تواند به دکوراسیون داخلی خانه شما عمق و شخصیت ببخشد. این جزئیات باعث می‌شوند فضا زنده و پویا به نظر برسد، حتی اگر دکور ارزان باشد؛ برای شیک شدن باید از جزئیات به شکل خلاقانه‌ای استفاده کنید.


جهت خرید انواع چراغ خواب سه بعدی از سایت ستادیزاین کلیک کنید


چیدمان منظم در کنار استفاده از آیتم‌های شخصی

کافیست در چیدمان مبلمان و وسایل تزئینی تعادل برقرار شود و در کنار همه این‌ها از آیتم‌های شخصی مثل عکس‌های خانوادگی و هر چیزی که برای شما معنی خاصی دارند، استفاده کنید. با این ترفند نه‌تنها فضا را شلوغ و درهم برهم جلوه نمی‌دهید، بلکه می‌توانید با یک دکور شیک و ارزان، به خانه خود روح ببخشید و از تماشای آن لذت ببرید.

دکورهای ارزان برای نشیمن

به دنبال ایده دکور ارزان و شیک برای فضای نشیمن خود هستید؟! ادامه مطلب را مطالعه کنید؛ چرا که قرار است بهترین پیشنهادات را برای شما مطرح کنیم.

  1. با پارچه‌های رنگی که سال‌هاست در کمد قرار داده‌اید تا شاید روزی از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید برای کوسن‌های مبلمان خود رویه بدوزید و یک دکوری ارزان برای نشیمن خود ایجاد کنید.
  2. شمع‌های تزئینی یک ایده دکور ارزان برای نشیمن است که می‌توانید چندین مدل با رنگ‌های مختلف را انتخاب و داخل قفسه‌های دکوری قرار دهید.
  3. اگر دستی بر هنر دارید می‌توانید یک گلدان گل با مصالحی مانند چوب و سفال بسازید. البته شاید همه نتوانند این کار را انجام دهند، به همین خاطر ایده گلدان‌های حصیری را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید همه گلدان‌های خانه را با یک شکل درآورید.
  4. از سبدهای بافته‌شده برای قرار دادن وسایل کوچک مثل قلم یا حتی کتاب‌های جیبی استفاده کنید.
  5. دکور پرده در فضای نشیمن را می‌توانید خودتان بدوزید، مثلا با ترفندهای هنر تکه‌دوزی از چند پارچه استفاده کنید و دکور پرده نشیمن را با هزینه کمتری تغییر دهید.
  6. یک کنج خلاقانه در فضای نشمین خانه بسازید. این گوشه دنج و آرامش‌بخش را می‌توانید با عکس‌های خانوادگی دیزاین کنید، یا حتی با تعدادی گیاهان آپارتمانی سبز و پهن برگ. انتخاب هر کدام از این موارد به سلیقه شما بستگی دارد.
  7. با آینه‌های قدی که کلاف چوبی دارند به عنوان ایده دکور شیک و ارزان برای نشیمن استفاده کنید. نکته جالب توجه این است که استفاده از آینه باعث افزایش نور و روشنایی در محیط نشیمن و بزرگتر به نظر رسیدن این فضا می‌شود.

دکورهای ارزان برای نشیمن

دکورهای ارزان برای آشپرخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌های خانه است که به آن قلب خانه گفته می‌شود. باید این فضا را برای فردی که دائم در آنجا رفت‌وآمد دارد، جذاب کرد. چگونه؟ با ایده دکورهای ارزان برای آشپزخانه می‌توانید این فضا را خاص و جذاب کنید.


جهت خرید انواع دکوری رومیزی از سایت ستادیزاین کلیک کنید


  1. با استفاده از دستمال‌های رنگارنگ می‌توانید آشپزخانه را دکور کنید. مثلا جای کارد و چنگال چوبی را با قرار دادن یک دستمال به رنگ آبی یا حتی زرد می‌توانید یک جلوه زیبا در آشپزخانه پدید آورید.
  2. استفاده از سطل‌های بافته شده در آشپزخانه. از این سبدها می‌توانید برای نگهداری سبزیجات و حتی نان استفاده کنید.
  3. استفاده از قاب‌های خانوادگی یا قاب‌هایی که در آن شکل میوه و غذا طراحی شده در قسمت بوفه آشپزخانه نیز مناسب است.
  4. قرار دادن یک رویه فانتزی یا با طرح گلی در کنار سینک آشپزخانه. رویه‌ها قیمت مناسبی دارند و نمای متفاوتی به آشپزخانه می‌دهند.
  5. از نوارهای ال ای دی می‌توانید برای دکور زیر کابینت استفاده کنید که باعث روشن شدن فضای آشپزخانه می‌شود و جلوه زیبایی به وجود می‌آورد.

دکورهای ارزان برای آشپرخانه

دکورهای ارزان برای اتاق خواب

اتاق خواب در خانه نقش مهم و کلیدی دارد؛ زیرا مکانی برای استراحت و داشتن یک خواب آرام پس از گذراندن روز طولانی و گاها خسته‌کننده است. با این ایده‌های کاربردی می‌توانید فضای اتاق را آرامش‌بخش و در عین حال جذاب جلوه دهید.

  1. تابلوهای هنری که مثلا نقاشی پرتره یا حتی تصاویر زیبا از طبیعت باشد. سعی کنید تابلوهای با تم رنگی آرامش‌بخش را انتخاب کنید تا فضای اتاق خواب شلوغ و خسته‌کننده نشود.
  2. چراغ خواب سه‌بعدی که با الهام از طرح جنگل، دریاچه‌های معروف یا کافه ساخته شده است.
  3. ‌کتابخانه دست‌ساز؛ این ایده را می‌توانید با کمی خلاقیت و با تعدادی ورق‌های چوب نئوپان و چند رول پلاک عملی کنید. نیازی هم نیست از دیگران کمک بگیرید، کمی خلاقیت و حوصله نیاز دارید.
  4. توان خرید تابلوهای نقاشی را ندارید اصلا نگران نشوید، یکی از ایده‌های دکورهای ارزان برای اتاق خواب، پوسترهای دیواری است.
  5. روی میز تحریر یا مطالعه در اتاق خواب می‌توانید یک گلدان با گل طبیعی قرار دهید.

دکورهای ارزان برای اتاق خواب

معرفی 15 ایده خلاقانه دکور ارزان و شیک برای تغییر دکوراسیون منزل

معمولا ایده‌های خلاقانه نیاز به صرف هزینه‌های گزاف برای تغییر دکور منزل ندارند؛ کافیست کمی تمرکز کنید. شاید این ایده‌ها برای شما کاربرد داشته باشد:

معرفی 15 ایده خلاقانه دکور ارزان و شیک برای تغییر دکوراسیون منزل

  1. دیوارها را رنگ کنید؛ این یکی از ایده دکور ارزان و شیک است که خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید.
  2. مبلمان دست دوم بخرید؛ معمولا کسانی که قصد مهاجرت دارند به قیمت مناسبی مبلمان خود را می‌فروشند.
  3. با یک شلف چوبی، تعدادی گلدان با گل‌های طبیعی فضا را تغییر دهید.
  4. آباژور ایده مناسب و ارزانی برای دکور کردن است.
  5. وسایلی که در دسترس دارید. مثلا مبلمان را با کوسن‌های رنگی دکور کنید یا با استفاده از گل پتوس که داخل شیشه‌های رنگی قرار داده‌اید، ترکیب زیبا بسازید.
  6. یک شلف تک طبقه یا دو طبقه با ورق‌های چوب در دسترس بسازید و وسایل آشپزخانه یا دکوری‌های کوچک مثل مجسمه را در آن قرار دهید.
  7. روی جلو مبلی را می‌توانید با کتاب و شمع، ساده و ارزان دیزاین کنید.
  8. روکش کابینت را تغییر دهید. این یک راه مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه است.
  9. دیوارآویز که هر چیزی می‌تواند باشد را روی دیوارهای اتاق خواب یا حتی پذیرایی قرار دهید.
  10. چیدمان مبلمان را تغییر دهید.
  11. گلدان‌های ظریف با شکوفه‌های سفید مصنوعی را روی میر نهارخوری قرار دهید.
  12. روی میز عسلی اگر شیشه‌ای است را با گل خشک دیزاین کنید.
  13. ساعت دیواری پذیرایی را تغییر دهید.
  14. یک دیوار را در فضای نشیمن یا حتی اتاق خواب کاغذ دیورای کنید.
  15. فرشته مکرومه‌بافی شده را به عنوان آویز روی در ورودی قرار دهید.

دکورهای ارزان برای نشیمن

جمع‌بندی

در اینجا با چندین ایده دکور شیک و ارزان برای خانه و بخش‌های مستقل آن آشنا شدید. با به کار بردن درست این ایده‌ها و تکیه بر اصول طراحی داخلی مدرن می‌توانید محیطی جذاب و آرامش‌بخش بدون هزینه اضافی بسازید.

سوالات متداول:

آیا تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان ممکن است؟

بله، شما می‌توانید با بیش از 15 ایده دکور شیک و ارزان که در خلال مطلب اشاره کردیم، مثل گیاهان طبیعی یا تغییر چیدمان مبلمان دکوراسیون را تغییر دهید.

تزیین دیوار اتاق خواب با وسایل دور ریختنی چگونه است؟

با وسایلی مثل شیشه‌های رنگی نوشیدنی یا ته بطری‌های نوشابه که به شکل گل است می‌توانید یک لوستر بسازید و داخل اتاق خواب قرار دهید.

نوشتن دیدگاه

امتیاز شما:

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.
SetaDesignLogo
SetaDesignLogo
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.