چند مزیت نگه‌داری گل و گیاه در اتاق و محیط کار

تصویر گل و گلدان‌های زیبا

مطالعات علمی متعددی در چند سال گذشته از تاثیرات شگفت‌انگیز نگه‌داری گل در اتاق و دفتر کار خبر می‌دهند. جالب است بدانید که انسان به طور ذاتی دوست دارد با طبیعت ارتباط بگیرد. با توجه به ماشینی شدن زندگی امروزی و مشغله کاری، ممکن است افراد نتوانند هر هفته به طبیعت بروند و وقت بگذرانند. حالا بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند، چیست؟!

آن‌ها می‌توانند اتاق کار یا اتاق‌های خانه را با مجموعه‌ای از گل‌های آپارتمانی تزیین کنند. اکسیژن حاصل از این گل‌ها باعث کاهش استرس و به دست آوردن انرژی مضاعف برای گذراندن روزهای کاری می‌شود. در ادامه به ۵ مزیت نگه‌داری گل در اتاق و دفتر کار روی روحیه و عملکرد افراد اشاره می‌کنیم.

آن‌ها به کاهش استرس کمک می‌کنند

یکی از مهم‌ترین مزیت نگه‌داری گل در اتاق و دفتر کار، کاهش استرس است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه فناوری سیدنی انجام شده، نشان داده که بیشتر کارمندان از قرار دادن انواع گل‌ها در دفتر کار استقبال می‌کنند. زیرا بیشتر آن‌ها معتقد بودند که نگاه کردن به فضای سبز به آن‌ها انرژی می‌دهد و می‌توانند با استرس کمتری به وظایف خود رسیدگی کنند. در علم روان‌شناسی هم ثابت شده که رنگ سبز یک اثر آرامش‌بخش دارد. بنابراین تزیین اتاق با قرار دادن گیاه اثر مثبتی بر عملکرد افراد می‌گذارد.

گل و گیاه طبیعی باعث افزایش توجه می‌شوند

با توجه به اینکه گیاهان جز یک بخش زنده از طبیعت محسوب می‌شوند، مسلما انرژی دارند که در محیط و فضایی مثل اتاق نیز انتشار می‌دهند. انرژی حاکم بر فضا باعث افزایش توجه کارمندان می‌شود و می‌توانند کارها را با دقت عمل بیشتری به اتمام برسانند. تصور کنید که در محیط اتاق و محل کار خود مجموعه‌ای از گل‌های سرسبز و شاداب قرار گرفته که همه روزه فرصت نگاه کردن به آن‌ها را دارید. مطمئنا انرژی و اکسیژن موجود در هوا به مغز منتقل و باعث افزایش توجه شما خواهد شد.

نگه‌داری گیاهان در اتاق خانه یک تراپی رایگان است

آیا می‌دانستید افرادی که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند به وسیله باغبانی و نگه‌داری گل در اتاق می‌توانند یک تراپی رایگان را تجربه کنند؟!  محققان متعددی از آثار مثبت باغبانی جهت افزایش احساس خوشبختی در میان افراد مبتلا به افسردگی، کاهش اضطراب و جلوگیری از زوال عقل سخن می‌گویند. گیاهان سرسبز می‌توانند معجزه کنند و احساس خوشبختی را برای افراد به ارمغان آورند. 

گل و گیاهان باعث کاهش سطح سروصدا می‌شوند

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد شهرنشین و کسانی که در آپارتمان زندگی و در محیط‌های اداری شلوغ مشغول به کار هستند، شنیده شدن سروصدای بیرون مثل بوق ماشین یا هر چیز دیگری است. امروز از یک حقیقتی جذابی باخبر می‌شوید، از مزیت نگه‌داری گل در اتاق و دفتر کار، کاهش سروصدا است. گیاهان همانند یک عایق صوتی عمل می‌کنند و باعث کاهش سطح سروصدا می‌شوند. آن‌ها نقش موثری دارند و از حواس‌پرتی کارمندان در محل کار جلوگیری می‌کنند.

گیاهان، آدم‌ها را خلاق می‌کنند

اگر می‌خواهید قوه خلاقیت خود را فعال کنید در اتاق خانه و محل کار خود، گل قرار دهید. نگاه کردن به گیاهان سرسبز و شاداب باعث فعالیت بیشتر و نتیجه آن رسیدن به ایده‌های خلاقانه می‌شود. بودن در کنار گیاهان و طبیعت سیستم مغزی انسان را به سمت پردازش متفاوتی سوق می‌دهد که باعث ایجاد احساس آرامش و تمرکز بیشتر می‌شود. همه این‌ها عناصر مورد نیاز برای داشتن ذهن خلاقانه به شمار می‌روند.

پایان

ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.
SetaDesignLogo
SetaDesignLogo
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.