پنج تاثیر شگفت‌انگیز نور اتاق برای آرامش بدن و روح شما

پنج ایده جالب برای دکور خانه

تحقیقات علمی زیادی نشان می‌دهد که نور اتاق می‌تواند آرامش روحی و روانی را برای ما به ارمغان آورد. رنگ‌ها در کنار نور، تاثیر مستقیمی روی جسم و روابط عاطفی افراد دارند. برای مثال افرادی که استرس دارند، ممکن است به رنگ قرمز در اتاق واکنش منفی نشان دهند و در مقابل رنگ آبی به آن‌ها آرامش روانی برای انجام کارهای روزانه بدهد.

نور یک عنصر کلیدی در زندگی روزمره ما است و اکنون که زمان بیشتری را در خانه و اتاق خود می‌گذرانیم، نور در خانه‌های ما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

از بروز افسردگی فصلی جلوگیری می‌کند

آیا می‌دانستید که میزان نور اتاق روی خلق و خوی ما برای انجام کارهای روزانه تاثیر می‌گذارد؟! یکی از مهم‌ترین تاثیرات وجود نور بهینه و مطابق با سلیقه افراد در اتاق این است که از افسردگی جلوگیری و فرد را برای ادامه مسیر امیدوار می‌کند.

برای مثال در فصل‌های سرد سال که نور طبیعی کمتری در محیط وجود دارد، استفاده از لامپ‌های رنگارنگ در اتاق‌ها می‌تواند از افسردگی‌های فصلی جلوگیری کند.

خواب را بهبود می‌بخشد

مسلما داشتن خواب راحت از یک روان سالم سرچشمه می‌گیرد. معمولا کسانی که در طول روز از یک بودن در یک محیط یا اتاقی که از نور کافی برخوردار است و برای انجام کارها آرامش دارند، خواب شبانه راحت‌تری را هم تجربه خواهند کرد. بنابراین دومین تاثیر داشتن یک اتاق با نور استاندارد، خواب شبانه آسوده است.

نور زندگی مدرن را برای ما ممکن می‌کند

گذشته‌های دور را تصور کنید که میزان بهره‌وری افراد به خاطر پایان یافتن روز و محو شدن خورشید، محدود می‌شد. اما امروزه به لطف وجود انواع لامپ‌ها و روشنایی‌ها، افراد می‌توانند ساعت‌های طولانی به کارهای خود رسیدگی کرده و از داشتن یک شیوه زندگی مدرن لذت ببرند.

مسلما زندگی مدرن و پیشرفتی که به دست می‌آوریم نه تنها روی آرامش روحی ما تاثیر می‌گذارد، بلکه آرامش جسمی بیشتری را هم تجربه خواهیم کرد.

زیرا روشنایی که هنرمندانه در اتاق‌های ما جریان می‌یابد، این توانایی را به ما می‌دهد که مدت بیشتری بیدار بمانیم، ایده‌های جدید داشته باشیم، نوآور باشیم و به معنای واقعی کلمه، دنیا را با سرعت بی سابقه تغییر دهیم.

نور فضا روحیه ما را می‌سازد

نور نشان می‌دهد که یک فضا چه حسی دارد و آن حس به صورت غیر مستقیم بر عملکرد ما تاثیر می‌گذارد. نورهای سفید روشن فضای بالینی ایجاد می‌کنند. نورهای سفید گرم هر فضایی را کمی دلپذیرتر می‌کند. چراغ‌های رنگارنگ که روشن و خاموش می‌شوند، فضا را فعال‌تر نشان می‌دهند. با تلاش نسبتا کمی، می‌توانیم هر فضایی را متحول کرده و با استفاده از نور، حس بسیار خاصی را منتقل کنیم.

نور بر احساسات ما تاثیر می‌گذارد

فضای اتاق با نور روشن افراد را احساسی‌تر می‌کند، صرف نظر از اینکه آنها منفی باشند یا مثبت. نور کم احساسات ما را ثابت نگه می‌دارند، به این معنی که افراد تمایل دارند در نور کمتر تصمیمات بهتری بگیرند و هنگام مذاکره راحت‌تر به توافق برسند و سازش کنند. هر چیزی که بتواند احساسات ما را تغییر دهد و رفتار ما را کنترل کند، مهم است.

پایان

نوشتن دیدگاه

امتیاز شما:

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.
SetaDesignLogo
SetaDesignLogo
ستادیزاین یک تیم جمع وجور برای ساخت کارهای دکوری با قیمت مناسب هست. می‌تونید کارهای ما رو از طریق منوی محصولات مشاهده کنید.